Magnesium

Undgå magnesiummangel

Magnesium er et mineral, der findes naturligt i kroppen. Mineralet er vigtigt for stofskifteprocessen, det er med til at opbygge knoglerne og er vigtigt for hjerte og kredsløb. Magnesium er ligeledes vigtigt for cellerne, når de skal danne enzymer og til celledelingen. Ved magnesiummangel kan kalk og natrium trænge ind i cellerne, hvilket medvirker til at nedbryde cellerne. 


Nature's Own Magnesium
content

40 mg
50 Tabletter

På lager

Nature's Own Magnesium
content

100 mg
60 Tabletter

På lager

Viser 1 til 17 af 17 (1 sider)

Magnesium

Brug magnesium kosttilskud ved forhøjet blodtryk

Magnesiummangel ses meget ofte, og man formoder, at det er meget mere udbredt end det, der er registreret. Har man forhøjet blodtryk, kan et magnesium kosttilskud hjælpe med til at nedsætte blodtrykket
Desværre ordinerer de fleste læger ikke magnesiumtilskud, så derfor må du som patient selv sørge for at indtage magnesium kosttilskud. Forhåbentlig kan det ekstra tilskud af magnesium ses på dit blodtryk, næste gang det bliver målt, og forbedres dine tal ikke, så har dit indtag af magnesium kosttilskud måske hjulpet på andre områder. 

Har du søvnproblemer, så prøv med et magnesium kosttilskud

Undersøgelser har vist, at magnesium kosttilskud også kan hjælpe, hvis man har svært ved at falde i søvn, og et tilskud af dette mineral hjælper ligeledes, så du får en rolig og dyb søvn. Magnesium kosttilskud får simpelthen dine muskler til at slappe af, hvilket gør det nemmere at falde i søvn og at sove godt.

Det er fornuftigt at indtage B6 vitamin sammen med magnesium, så prøv Natures Aid Magnesium Citrat med Vitamin B6, hvis du har søvnproblemer og ønsker at finde ud af, om magnesium kan hjælpe dig. Damagnesium kosttilskud ikke påvirker din krop i negativ retning, men blot udskilles, hvis du ikke harmagnesiummangel, så er det da værd at prøve, om et kosttilskud kan hjælpe dig til bedre søvn.

Har du magnesiummangel, og hvordan opstår det?

Spiser du meget junkfood, indtager mange mælkeprodukter og spiser meget kød og andet mættet fedt, så mindskes optaget af magnesium fra tarmen, og det betyder, at du ikke optager det magnesium, som du får gennem kosten. Magnesium findes specielt i grønne grøntsager, mandler og nødder generelt. Symptomer på magnesiummangel kan foruden søvnbesvær være kramper, træthed, dårlig hukommelse, nedsat appetit og endda mentale forstyrrelser.