Sunde snacks

Til den lille sult

Her på Mecindo.dk har vi et stort udvalg af sunde snacks som du nemt kan bruge som sunde mellemmåltider.
Kender du det når den lille sult pludselig rammer og du ikke har tid til at gå i gang med at kokkerere en hurtig snack. Du går garanteret – ligesom så mange andre- op i hvad du putter i munden, og vil gerne leve sundt så din krop får det godt. Med nogle af vores lækre snacks, du finder her på siden, kan du få et fedt- og kaloriefattigt mellemmåltid som samtidig er proppet med de gode næringsstoffer.
Pst! Mange af vores sunde snacks er ovenikøbet økologiske & RAW, og du kan få dem veganske, uden tilsætning, hvede, gluten- & laktosefri!


Viser 1 til 24 af 338 (15 sider)

Sunde snacks

Sunde Mellemmåltider

Fødevarestyrelsen anbefaler at man spiser tre hovedmåltider om dagen og to-tre mellemmåltider. Grunden til vi bør spise sunde mellemmåltider, er for at stabilisere blodsukker og forbrænding og undgå overspisning. Desværre kan det være svært nogle gange at regulere sit kalorieindtag med for mange mellemmåltider, og tit ender det med et for højt kalorieindtag når der ikke reguleres i kalorieindtaget til hovedmåltiderne.
Landsdækkende undersøgelser viser, at op mod 30% af dagens energi stammer fra mellemmåltider. Det anbefales at et lille mellemmåltid – for raske mennesker skal udgøre omkring 5% af det daglige behov hvor et stort mellemmåltid skal udgøre 15%.
En kvinde skal som udgangspunkt have omtrent 2000kcal pr dag for at holde vægten. Altså kan vi ved en hurtig beregning se at for kvinder gælder det at:
Lille mellemmåltid 5%: 100Kcal
Stort mellemmåltid 15%: 300Kcal
Hvis du derfor spiser to små mellemmåltider, eksempelvis i form af sunde snackbarer, og et stort, måske en banan og et stykke knækbrød med ost, har du:
2000kcal-100kcal- 100kcal- 300kcal= 1500kcal
Tilbage som du kan fordele ud på dine tre hovedmåltider.